Saturday, February 28, 2009

Daulat Tuanku atau Daulat Speaker?!!

Baru-baru ni saya berjumpa dengan kawan-kawan peguam yang telah lama tidak lepak bersama dan pastinya perbincangan hangat ialah perangai Pakatan Rakyat di Perak dan isu undang-undang yang kini didalam pertimbangan Mahkamah.

Apa yang menarik perhatian saya ialah ayat pertama yang ditujukan pada saya oleh kawan-kawan ketika mula duduk di sebuah restoran di setapak.

"Kau ni 'daulat tuanku' ke 'daulat speaker'"? Kalau 'daulat tuanku' boleh citer politik tapi kalau 'daulat speaker' kita citer pasal bola ke, isu Palestin, isu iraq ke, bisnes ke. Ye la..takut panas dan ada yang kecik hati..

Anda?

P/s: Daulat Tuanku!

4 comments:

Syamsulfaiz said...

Salam Ayid,
mana ko lama menghilang? Is everything ok?

Daulat Tuanku !

Abafahim said...

aku pindah rumah dari melaka ke seremban. Baru siap renovate sikit dn angkat barang2. Nak sesuaikan family tempat baru. Cari skolah baru anak aku, peghh mcm2 lagi.. Laptop lama pun dah tak best dan aku dah jualkan sampai la ni tak smpat beli lagi..

La ni baru nak start balik..apmcm dubai?

Anonymous said...

daulat tuanku ler....nasib la insiden tu di perak..kalu di state lain mcmana agaknya....daulat raja azlan...alhamdulillah baginda org yg berilmu dan bijak tangani perak yg panas

cohong gym said...

Aku tak mendaulatkan Tuanku dan/atau speaker. Aku daulatkan kepentingan rakyat Malaysia.

Along,
Ayid pegi kawin satu lagi kat siam, tu pasal la menghilangkan diri