Sunday, November 2, 2008

Tuntutan ahli politik cina: Jangan sampai kempunan lansung!

Sejak akhir-akhir ini, terlalu banyak tuntutan yang dibuat oleh ahli-ahli politik cina baik BN atau pembangkang sehinggakan aku merasa terlalu rimas dan lemas!

Yang terbaru penghapusan ekuiti 30% bumiputra. Alasannya, bagi membolehkan syarikat lebih berdaya saing dan memberi keuntungan ekonomi kepada Malaysia!

Alasan yang hanya cerita pasal 'untung'! Takda untung tarak minta! Samala dengan kaum cina datang buat kawan dengan melayu sebab ada untung, habis untung, PERGI MATI SAMA LU!

Adakah kaum cina tak faham sejarah? Tak jugak! Dah jenuh orang cerita pasal sejarah dah..bahasa lembut dah sudah, bahasa kurang hajar pun dah sudah! Bahasa lembut buat-buat tak faham, bahasa kurang hajar, marah pulak!

Cukup-cukuplah wahai ahli-ahli politik cina! Masih tersemat dihati kami orang-orang melayu titah Raja Muda Sultan Perak yang memberi maksud 'keamanan negara ini bergantung kestabilan minda orang melayu'!

Kalau minda orang-orang melayu tak stabil, jangan cerita pasal untung lagi, jangan cerita pasal ekuiti lagi, jangan cerita pasal hak samarata lagi, jangan cerita pasal hak sekolah cina lagi kerana semua tu tak penting lagi kalau negara huru-hara dan kucar-kacir dek perangai dan sikap dan permainan yang dimulakan oleh ahl-ahli politk cina!

LU SENDIRI MAU INGAT!!!

P/s: minda kurang stabil akhir-akhir ni.

2 comments:

Maarof said...

Saya anggap minda tuan tetap stabil.

cohong gym said...

err, kau dah check ngan tuan doktor ke?

Ini adalah problem yang kita dah foresee bila PM lemah. Masa zaman TDM, ada diaorang mintak macam tu? Nak bukak mulut pun tak berani. Sekarang, sesuka hati mak bapak je mintak itu ini. Dia orang tak paham-paham lagi tu. Bila orang melayu dah angin satu badan, baru la nak sedar.