Wednesday, November 26, 2008

Ini sudah lebeh!!!

Apa nak jadi dengan masyarakat berbilang kaum di Malaysia ni?!! Apa yang berlaku ni? Aku semakin pelik dengan sikap kaum-kaum lain di Malaysia sekarang ni yang bukan sahaja mempertikaikan hak-hak bangsa Melayu tetapi juga mempertikaikan fatwa yang dibuat oleh Majlis Fatwa Kebangsaan dan mencampuri urusan hukum hakam agama Islam.

Di Malaysia, apa lagi badan tertinggi yang memutuskan hukum hakam agama yang menyelesaikan maslahah masyarakat Islam kalau bukan Majlis Fatwa! Disitulah berkumpulnya ulama-ulama yang mempunyai kepakaran dan hadam Ilmu agamanya untuk memutuskan sesuatu hukum! DAN disitulah juga MARUAH umat Islam di Malaysia!

Tapi..pelbagai pihak NGO, ahli-ahli politik termasuk daripada kerajaan mempertikaikan hukum tersebut. Bukan sahaja mereka, tetapi yang mengejutkan ialah Pertubuhan Hindu Sangam Malaysia iaitu pertubuhan agama Hindu di Malaysia. INI SUDAH LEBEH!!!!

Apa hak mereka? siapa mereka ingin mempertikaikan keilmuan agama Ulama-ulama Islam? Mana sikap hormat badan hindu kepada badan Islam? pernah kah majlis fatwa mempertikaikan keputusan badan-badan agama Hindu yang melibatkan pengamal-pengamal hindu? INI KURANG AJAR!!!

Perkara ini secara tepat dan terus sebenarnya merendahkan maruah dan kemuliaan Islam. Ini adalah niat jahat. Mereka tidak lansung hormat kepada Islam yang menjadi agama rasmi Malaysia dan majoriti rakyat Malaysia beragama Islam. Negara seperti Singapura yang mengharamkan Yoga tidak pula menjadi isu. Mengapa KURANG HAJAR??!!

Adakah selepas kemenangan pembangkang yang diketuai oleh DAP kini membolehkan mereka menyatakan apa sahaja yang mereka suka? Dimana PAS (Parti Islam yang memperjuang Negara Islam? Mana PKR? (opps..lupa, ahli-ahli bukan melayu dah lebih ramai dari yang melayu, yang melayu pun bukan boleh pakai pun sebab hati kaum bukan melayu perlu dijaga seperti menatang minyak yang penuh).

Jangan dijolok sarang tebuan!!!. Orang melayu dah mula bertindak.

p/s: susu yang dibagi, tuba yang dibalas!!

2 comments:

cohong gym said...

Hindu Sangam memang kurang hajar. Dia orang mau kena. Memang macam celaka. Selamba je bole komen pasal fatwa. Ada ke kita kacau puki mak diaorang? aku rasa tak de pun. Kalau ada pun, bukan mak diaorang, tapi puki anak diaorang yang lawa hahahahhaha.

Aku memang menyirap bila baca pasal benda ni. Hangin satu badan. Kalau orang islam sibuk nak bagi idea diorang, pi lantak la dengan dia orang pasal fatwa tu hanya untuk orang islam. Yang tak pasal-pasal si hindu ni nak sibuk, kenapa? dah gatal sangat nak mampos ke?

Kemana pergi PAS & PKR? diaorang bukan memperjuangkan Islam, tapi memperjuangkan kepentingan diri sendiri. Semalam kat TV, Tuan Guru ada komen. OK la tu. Tapi si Bro Anwar (BABI) ada cerita apa-apa ke? kenapa diam je? takut dengan keling ke?

paneh said...

hanya muhyiddin je yg bole setel masalah hindu ni. muahahaha!