Saturday, July 19, 2008

Sebab YB Loh ditampar?

Seorang pembantu khas Setiausaha Politik MB Selangor telah menampar YB Loh Gwe Burne (perakam video lingam) atas pertikaian yang berlaku semasa perasmian pecah tanah yang berlansung secara aman di Selangor untuk mendirikan sebuah surau.

YB Loh dikatakan bertindak atas aduan penduduk-penduduk Hindu yang mempertikaikan dan menunjukkan rasa tidak berpuas hati yang keterlaluan atas pembinaan surau tersebut yang dikatakan tidak mendapat kelulusan PBT. (sumber: blog2)

Ini dah melampau!. Memang celaka!

Tapi apakan daya...PKR kini fokus memperjuangkan hak mereka dengan mengorbankan hati, jiwa dan perasaan orang-orang melayu termasuk yang menyokong PR sendiri.

Murahnya nilai perasaan dan suara orang-orang melayu beragama Islam di Selangor kini.

Sedarlah, bangkitlah dan bersatulah bangsaku! Kita ditekan kerana kita lemah dan berpecah belah!

P/s: Aku faham perasaan pembantu khas setiausaha politik tu, tapi.. apakan daya..

2 comments:

melayuangkat said...

Assalamualaikum Saudara,

Memang benar, ada orang Melayu sendiri yang tergila-gila kuasa hingga sanggup menggadai maruah bangsa dan agama atau dengan cara apa sekali pun untuk mencapainya.

Inilah yang SEDANG berlaku. Apakan daya, bangsa kita masih leka. Sampai bila??

MESTIlah lahir seseorang pemimpin yang benar benar berani dan jujur mempertengahkan hal ini dan boleh membawa semula orang Melayu bersatu supaya kita kuat semula dan tidak mudak diperkotak-katikkan.

WaAllahuALam.

cohong gym said...

Apa la nak jadi. Kenapa dibiarkan bangsa-bangsa lain bermaharajalela? lebih-lebih lagi the Indian. Diaorang ni kalau dibagi betis bukan setakat peha je diaorang nak, kepala pun diorang pijak nanti.