Monday, December 8, 2008

Aidiladha dan blogger pariah bernama Surind!

Salam Aidiladha kepada semua kaum muslimin dan kaum muslihat. Semoga kita lebih memahami makna korban yang sebenar-benarnya. Korban meliputi pelbagai aspek kehidupan kita.

Dalam keadaan sekarang, Jihad ekonomi adalah satu korban yang perlu kita dihayati sebagai orang Islam. Sekiranya jihad ekonomi ini dihayati, maka, segala penyakit terutamanya rasuah akan dapat diatasi.

Kalau belum mulakan apa-apa, mulakan dengan niat dan tekad untuk berubah kepada yang lebih baik. InsyaAllah, adanya niat, maka langkah seterusnya akan bermula.

P/s: Tunggu perkembangan tindakan keras kerajaan dan/atau kenyataan mana-mana parti-parti politik di Malaysia terhadap satu posting seorang blogger pariah bernama surind. Si pariah ni dengan rela, berusaha dan sengaja membenarkan (atas sebab apa?: freedom of expression? Atau sebenarnya penghinaan?!!) satu kenyataan penghinaan yang keterlaluan kepada orang-orang Islam terhadap amalan fardhu haji yang merupakan salah satu RUKUN Islam dan menafikan keujudan Allah S.W.T.!! Astaghfirullah..Cuba bayangkan seorang individu Islam membenarkan satu posting yang menyatakan penghinaan tahap tertinggi kepada ajaran Hindu, apa perasaan orang Hindu???!!

2 comments:

Anonymous said...

pedulikanlah surind tu..

cohong gym said...

biarkan je mamat tu. Tak perlu kita peningkan kepala. Kalau dia nak mampos, lantak la