Tuesday, July 8, 2008

Joe Kidd kata 'jilat' bukan 'liwat'!

Yang menarik terkini ialah berita penyanyi kumpulan punk curberator dung yang lunyai dibelasah oleh penyokong-penyokong pakatan rakyat yang sedang mengadakan 'perhimpunan aman'.

Tindakan keterlaluan yang dilakukan oleh penyanyi tersebut memang diluar batasan memandangkan penganjurnya adalah terdiri daripada PAS dan lain-lain pakatan. PAS yang mengharamkan Islam Hadari dan membantah konsert Ella dan Mas Idayu hanya mampu terkedu dan termangu apabila program anjuran mereka sendiri mempunyai unsur-unsur yang sangat bertentangan dengan pendirian mereka yang sebenarnya berubah-ubah untuk kepentingan politik mere
ka.

Kalau dilihat tahap 'rebellious' carburator dung dan hisyamudin rais (penganjur) adalah setara dan tidak hairanlah kalau aksi-aksi 'belakang a.k.a punggung' mengambil tempat.

Yang kesiannya ialah penyokong-penyokong PKR yang sedang berserabut dihantui dengan kemelut dan kemaruk 'liwat' yang melanda ayahanda mereka Brader Anwar Bin Ibrahim yang mana walaupun penyanyi carburator dung tersebut menyanyikan lirik 'jilat' ianya tetap kedengaran seperti 'liwat'.

Maka, sangat malanglah 'alak' iaitu penyanyi dan kugiran tersebut yang sebenarnya adalah senior dan idola pengikut-pengikut didalam muzik underground di Malaysia menyanyi diperhimpunan tersebut dan kemudiannya menjadi 'mangsa keadaan'.

p/s: Kesian tengok alak kena belasah.

4 comments:

Anonymous said...

Silap bro, alax bukan senior, beliau penyanyi pelapis Carburetor Dung.Keke.

Mereka ini semuanya berideologi sosialis. Mereka memang anti establishment, kapitalis dan social.

Memang x sesuai utk majlis2 x kira komersial atau politik. Bro Jolobu Hishamuddin tersilap langkah (beliau pon bermazhabkan sosialis.

Bagi aku Carburetor Dung hanya sesuai utk bawah tanah..

Padan muka dgn PKR, org nak cerita pasal protes anti minyak, mereka sibuk nak ikut konsep protes ala2 indonesia...nampak xder beza antara PKR dan UMNO, kehipokritan makin terserlah.

Aku berharap lepas ini, biarlah PAS yg menjadi penganjur.Kalau nak buat protes biarlah betul2 jujur utk rakyat!

Anthrax

cohong gym said...

hahahaha kena belasah la pulak.

Abafahim said...

Anthrax

Teringat dulu2 lepas sekolah ko bagi aku pinjam kaset kurberator dung! Keke!

Anonymous said...

woi, kaset carburetor dung tu ko dah ilangkan, seingat aku tahun 1994 ko pinjam sama helmet putih aku sebelum nak raya rumah aisyah....aku nak tebus ganti rugi kekekeke...rm20k (kos kesengsaraan kehilangan 2 benda yg ada sentimental value tuh)

zaman smka aku la pioner underground kah kah
-anthrax