Wednesday, August 13, 2008

Kenapa dengan Khalid Ibrahim

MB Selangor mencadangkan untuk membuka kuota 10% kuota untuk pelajar-pelajar bukan bumiputra belajar di UITM. Satu demi satu hak-hak orang melayu nak digadai kepada orang bukan melayu oleh orang melayu sendiri. Kenapa? Nak jaga hati, jiwa dan perasaan orang bukan melayu?

Bagi aku kenyataan ini semata-mata untuk kepentingan politik mereka sendiri bagi meraih sokongan bukan melayu! Takda lain daripada itu. BABI!!

Ahli-ahli politik akan gunakan apa sahaja cara dan jalan (duit, perempuan, maksiat, maki hamun, fitnah, menggadai hak masyarakat dll) bagi mendapatkan kuasa untuk kepentingan diri sendiri!

P/s: Majlis Peguam BAR Council dijadualkan akan mengadakan Annual Dinner pada bulan ini. Aku mengisytiharkan tanda benci dan protes aku dengan sikap bias Majlis Peguam untuk memulaukan dinner tersebut dan ini adalah PERMULAAN!!!

6 comments:

Syamsulfaiz said...

I am the First...hahahha

Sepatutnya usaha untuk meningkatkan kualiti UITM sebagai institusi pengajian yang dikenali seluruh dunia mesti diperhebatkan.

Tetapi jika membuka kuota boleh menaikkan tarafnya, aku sokong sahaja.

Jika tidak, ini memanglah main politik.

Abafahim said...

based on the timing, cadangan tu semua permainan politik.

Ingat!, Bukan sahaja pembangkang, BN juga sama. Apa jadi dgn kuota 45% biasiswa pada non-bumi.!

Anonymous said...

soalan yang bagus abafahim. nazri mmg kena jwb pasal 45% tu. tapi den rasa tak syok la setakat boikot dinner majlis peguam. baling bom petrol kat rumah ambiga la. this time pastikan dulu rumah yg betul. jgn salah rumah plak lagi.

cohong gym said...

I am the forth hahhahhaa. Next time babeh..next time.

Aku rasa itu semua taktik politik. Baik BN atau PKR. Semua nak tarik undi bukan melayu. PKR sudah terhutang budi dengan diaorang, so terpaksa la buat benda ni semua.

Aku sokong boikot Bar Council. Aku dari dulu lagi dah boikot. Tak pernah pegi dinner or AGM. AKU BENCI BAR COUNCIL.

Iwan said...

Aku rasa dah tiba masanya kita bertindak dengan lebih pro-aktif dan memainkan peranan kita di dalam Bar Council mahupun State Bar... Ingat, "akan tiba masanya di kalangan mereka satu golongan yang menyuruh ke arah kebaikan dan menyanggah kebatilan".

p/s: Satu gerakan perlu dibuat segera... Apa yg Bar Council buat sekarang sikit sebanyak akan dapat juga "saham" kat kita nnt.

Ifila Saila said...

xpe yed.. kau pegi je annual dinner bar council tu, tp nanti pakat2 ramai2 buat mogok lapar.. macam mahatma ghandi buat.. lagi bagus korg pun pkai dressing mcm mahatma ghandi.. hehe..