Friday, June 6, 2008

Responses on the hike of petrol & diesel.

Source: NST 6.6.2008

Party Rakyat Sarawak President, Dr James Masing wants a BN meeting to discuss the fuel price increase and brief them the rationale for the rise in petrol and diesel prices.

Yong Teck Lee, SPPP President said the rebates can only marginally reduce the hardship that people in lower-income group are facing.

Tan Sri Lee Lam Thye said the increase in petrol and diesel prices would cause the poor hardship. The business and construction sectors will also be badly affected and the increased will be used as an excuse by manufacturers and suppliers to increase the cost of materials.

p/s: Aku dah mula terasa goyang dengan keadaan dan suasana hidup lepas ni. Adakah mr nice guy, simple, God fearing mampu dan berkebolehan membela rakyat kini? I'm beginning to feel more unsecured.

3 comments:

cohong gym said...

Aku pun risau ni. Kau bayangkan la macam mana nanti harga barang akan naik melambung dan si PM akan cakap kami akan mengawal harga barangan. tapi lepas sebulan terus diam dan harga barang akan tetap dan terus naik.

Dia adalah PM yang paling tak berguna sekali yang kita pernah ada. Dah la useless, bodoh pulak tu.

mH said...

Sabar brader! Apa nak buat selain protes je. Itu pun tak tahulah kalau Pak Lah tertidur lagi mungkin da tak perasaan rakyat sengsara.

mH

ramgagasan said...

Perkara yg tidak penah diakui atau sengaja tidak ingin bercakap benar walau pun pahit oleh Kepimpinan pak Lah & konco2nya di dlm UMNO adalah rakyat miskin makin tertekan & terhimpit dgn kenaikan kos di zaman pemerintahan Pak Lah.
Cuba la pemimpin Umno akui sekali sahaja dlm hidup mereka mengenai perkara ni.
Persoalan saya kenapa tiada siapapun pemimpin atasan kita yg mengakui rakyat miskin & pertengahan makin dibebani dgn kos hidup yg tinggi?
Kalau mereka tak nak jawab, kawan2 yg masuk blog ni tlg lah berikan jawapan kepada saya!