Tuesday, June 10, 2008

Orang Melayu semakin tercabar!!

Timbalan Pesuruhjaya 3 PAS Selangor yang juga Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setinggan negeri, Iskandar Abdul Samad, mempertahankan cadangan tiada had bagi pembinaan rumah ibadat di Selangor.

Malah, beliau percaya cadangan berkenaan mampu mengawal bilangan rumah ibadat bukan Islam yang dibina secara haram.

Setan! Memang aku naik angin dengan orang bodoh macam exco PAS ni. Perkara ni memang mencabar agama dan bangsa aku.

Dahlah pengumuman dibuat dengan bangga dan selamba dengan mempersetankan sensitiviti orang melayu oleh EXCO India dan Cina yang takda kena mengena dengan pembangunan! Exco PAS ni buat apa? Sepatutnya kau la yang umum sebab bidang kuasa kau!

Siapa yang pegang kuasa di Selangor ni? Semua pengumuman kerajaan Selangor lepas berkuasa semata-mata untuk kepentingan kaum cina dan India dan orang-orang melayu di Selangor semakin merasakan hak-hak mereka tergugat.

Aku tak tahu la pemimpin-pemimpin melayu Pakatan Rakyat ni buat apa kat Selangor ni? Atau, terhutang budi sampai perjuangan asal boleh lupa atau KIV. Macam tu la kalau telur-telur dah kena pegang!.

Siapa boleh jamin diorang ni tak buat kuil-kuil kat mana diorang suka macam sekarang ni? Setau aku, kalau kuil tu dah ada kain merah, diorang boleh bermatian-matian bela jangan roboh! Untung la diorang lepas ni, dapat tanah lagi besar, bantuan kerajaan selangor lagi, kuil-kuil lama tetap berjalan macam biasa dan mungkin bertambah-tambah. Ye la, kerajaan negeri sekarang ni tak larang.

Yang rugi dan terkilan adalah orang melayu Islam bukan sahaja kat Selangor, tetapi juga di Malaysia melihat dengan tanpa ada kuasa untuk menghalang dan terpaksa redha dalam menanggung kemarahan kerana adanya pengkhianat-pengkhianat bangsa atau melihat pemimpin-pemimpin melayu dalam pimpinan Pakatan Rakyat yang diperbodohkan dan 'dipermacaikan' oleh DAP yang mulia dan suci di mata mereka.

Jangan korang semua kena sumpah seranah dan maki hamun dengan anak-anak bangsa kita akan datang sudahlah.

p/s: Memang buat aku hangin satu badan!!!

1 comment:

Anonymous said...

Pada mula pengumuman perkara ni dibuat oleh EXCO India hari tu, aku dah terasa tak sedap hati... tp cuba disabarkan juga oleh akal sebab secara logiknya (dan tanya Iman aku yg tak seberapa ni) takkan laa takde EXCO melayu Islam yg lain akan mempertahankan kewibawaan Islam di negeri Selangor. Sekarang sabar aku makin terhakis, bukan hanya kerana EXCO melayu ni yg menyokong cadangan tersebut, ttp beliau juga adalah Timbalan Pesuruhjaya 3 PAS Selangor!!! Wahai pemimpin PAS, apakah sebenarnya yg engkau perjuangkan sekarang ini? Adakah untuk Islam? Untuk bangsa Melayu? Atau bangsa kafir laknatullah??? Bersekongkol dgn syaitan dan kafir, motto terbaru PAS waktu ini hanya semata2 untuk memenangkan dan mendapat sokongan orang2 kafir? Perlunya orang2 Islam utk zuhud, pedulikan kekayaan duniawi semata2 mengejar akhirat... yg akhirnya orang Islam merempat di tanah air sendiri? Memperlekehkan Masjid yg dibina seindah Masjid Shah Alam & Putrajaya, katanya membazir. Kini memberi lampu hijau, supaya Ananda Krishnan boleh melaburkan berjuta2 ringgit membina kuil bersalut emas di atas tanah yg luasnya berhektar2?

Wahai pemimpin PAS, mana Islam mu dalam memperjuangkan keistimewaan orang2 Islam? Hanya pada nama Parti ISLAM SeMalaysia? Wahai pemimpin melayu PKR, mana suara kamu dalam memperjuangkan hak kaum kamu sendiri di bumi MALAYSIA?

Apa pula pendirian Nik Aziz dan Anwar Ibrahim dalam isu rumah ibadat ini?

Yang ada hanyalah Malaysian Malaysia yang diperjuangkan oleh Lim Kit Siang dan parti DAP beliau... pemimpin melayu PAS & PKR tetap senyap membisu, takut hilang sokongan rakyat bukan melayu/Islam.

Renung2kan.

-Mazda6