Friday, May 23, 2008

The difference between disloyal to UMNO and UMNO's President.

Source: The Star 23.5.08

Earlier at a press conference with the Malaysian Media, Dr Mahathir was asked why he was being disloyal to UMNO.

"If we look back at history, Tun Razak did not agree with Dato Onn Jaafar to open up UMNO to other races. To Tun Razak, his disagreement did not mean he was being disloyal to UMNO.

"The same goes when in 1969, the Alliance did not perform well in the elections and many criticised Tunku Abdul Rahman. Razak was clearly sympathetic towards his critics, including me.

"He also said that when Tengku Razaleigh, Tun Musa Hitam and Abdullah challenged him when he was UMNO president in 1987, he never accused them being disloyal.

Asked if he was willing to meet UMNO deputy president Datuk Seri Najib Razak, Dr Mahathir only had one question to ask najib.

"I want to ask him whether he is loyal to the part or president? I just want him to remind him of the one in Tunku cases where his father was clearly disloyal to the party leader.

"If Najib wants to say those who are not loyal to the he president is also against the party, i want to remind Najib of what his father did back then," he said.

p/s: People are jumping with ridiculous comments against Tun, but why they never care to think the reasons behind Tun's action.

2 comments:

ram gagasan said...

Apa pun yg jelas dapat ditafsirkan adalah Tun M seorang yg bercakap benar & bukan seorang pembodek. Kenapa kepimpinan Pak Lah & or2 disekelilingnya hendak hentam Tun M sedangkan banyak isu yg ditimbulkan oleh Tun M tidak pernah dijawab oleh kepimpinan rakyat antaranya:
1. Rasional pembatalan jambantan bengkok.
2. Isu AP yg dikeluarkan secara berleluasa.
3. Isu KJ mengadap Anwar sebaik sahaja Anwar keluar penjara.
4. Isu syer KJ di dlm ACM Libra.
5. Isu Singapore beli saham majority di dlm Hosp Pantai.
6. Masalah kekalahan BN pada PRU.
Dan banyak lagi yg dibangkitkan oleh Tun M tidak dijawab atau tidak mampu dijawab oleh Pak Lah. Adakah semua teguran Tun M tersebut semuanya fitnah? Sama2 la kita fikirkan.
Mangapa jasa2 Tun M tidak pernah diwar-warkan oleh pemimpin Umno di bawah pemerintahan Pak Lah antaranya
1. Pengambilalihan Ghutrie & Sime Darby dari British.
2. Kempen Buy British Last yg menyaksikan kehebatan dan kebanggan Msia sebagai negara bekas dijajah.
3. Mengambil semula tanah negara yg diberikan kpd British oleh Tunku iaitu Carcosa.
4. Tidak pernah tunduk & beri muka kpd Spore yg mempunyai hubungan rapat dgn Israel.
5. Penerapan nilai-nilai Islam.
6. Membelasah yahudi dgn fakta-fakta yg tepat.

Hamidi said...

Dorang tahu sebab Tun buat camtu cuma dorang tanak mengaku. Biasalah..masing-masing nak jaga pangkat and kedudukan! Tengoklah je la komen-komen dorang kat media. Semua ckp yg baik2 pasal Pak Lah, takdelah yg tak baik...itulah contoh terbaik kebanyakan pemimpin Malaysia ni tahu cakap je tapi tak tahu buat kerja. Kalau tahu buat kerja pun, kerja untuk isi poket dorang! Horaaaay!!!!!